reklama

Matrix - Mat Rex

Myslím, že mnohí z vás poznajú film Matrix. Neviem, koľkí z Vás poznajú a vedia čosi viac o tom, z čoho vlastne vychádza scenár, ktorého autorom sú vraj len ľudia Andy Wachovski a Lana Wachovski.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Nuž pravdou ostáva, že celý tento príbeh, legenda, podobenstvo alebo volajte to podľa vlastného uváženia, vychádza z tak starých zdrojov ako samotné ľudstvo.

 Hneď na úvod chcem podotknúť, že ak som tu uviedol film “Matrix”, tak mám na mysli len prvú časť, ktorej podstatou je naozaj prastará legenda, proroctvo dané všetkým “veľkým” národom tejto zeme. V ďalších častiach tohto filmu už samozrejme nájdeme čím ďalej, tým viac komerčných a politických nánosov, proti ktorým - o ktorých táto legenda mala ľuďom rozprávať. (Irónia však ?)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Teda z čoho skutočne pramení tento príbeh? Poviete mi, „zo života predsa. Z toho, v čom vlastne žijeme.” Nemýlite sa a som rád, ak si ľudia začínajú toto podobenstvo, túto pravdu pripúšťať a uvedomovať – „otvárať oči”. Pravdou však ostáva, že toto podobenstvo nám vraveli „proroci, svätí muži, šamani a druidi” už od počiatkov ľudstva. Dôkazov na toto tvrdenie nájdete celý rad - veď len, pokúste sa zistiť niečo viac o zvláštnej „postave” (symbole), ktorá má zosobňovať alebo poukazovať na hmotu (-Mat). Túto postavu nájdete na starých totemoch, reliéfoch či v príbehoch pôvodných obyvateľov (Indiánov) v Severnej aj Južnej Amerike, Rastafariánov v Afrike, u pôvodného obyvateľstva Austrálie, Indie a určite v neposlednom rade a nám isto najbližšom starom národe - Keltov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zvláštne, že dnes si tento “národ” pokúšajú „privlastniť“ Nemci a Briti, pričom samozrejme akosi opomínajú to, že v prvotných záznamoch pod označením „Kelti“ sú označovaní pôvodní obyvatelia „Stredozeme” - Európy a Ázie, čiže Rusi. Nechcem sa však zaoberať žiadnymi „politickými“ hlúposťami. Aj keď nepopierateľný tlak „veľmocí“ - „veľkých mierotvorcov“, ktorí majú na svojich rukách najviac vojen, špiny a ľudskej bolesti, sa do ľudí vštepuje mechanicky s „citom“ Matrexa. Však pravdou je, že podlosť a zloba si vždy hľadá masku, za ktorú by mohla ukryť svoju pravú tvár. Takže je úplne jedno, aký názov strany, národa, či spoločenstva nesie. Veď či vari nebolo človeku povedané, že strom sa podľa ovocia spoznáva?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž teda dôkazov o posolstve aj v týchto starých „keltských” legendách, proroctvách je viacero. Však spomeniem len „príbeh” – „Lord of the dance”. Dvaja temní páni (Hmota a Ničota), ktorí sa pokúšajú zvíťaziť, podrobiť si človeka.

Severoamerickí Indiáni označovali „Matrixa” názvom – Ten, ktorému vládne hmota, takže nám bližšie Matrex (vládca, vládnuť - Rex).

Je naozaj „zvláštne”, že archeológovia, znalci, odborníci na všetky tieto kultúry, ktoré som tu spomenul, že všetci títo sa len okrajom zmienia o tejto „zvláštnej” postave zla, ktorá chce ovládnuť človeka, avšak osobne som sa ešte nikde nestretol s tým, aby to niekomu prišlo za prinajmenšom čudné, že všetky tieto staré „mýty”, proroctvá z celého sveta sa tak prazvláštne zhodujú a ukazujú, akoby až k časom, ktoré žijeme na tejto zemi my dnes.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja viem, poviete si, „výborne, už ďalšia konšpiračná teória...”.

Čo mám na to povedať?

Napadá mi len nedávny deň, keď som zišiel do mestskej knižnice, chtiac vedieť, čo o vzniku Mesiaca píšu knihy, pretože som práve písal tretiu kapitolu knihy druhej trilógie Omnia Vincit Amor /Všetko Prekoná Láska/. Keď som mladú a naozaj ochotnú knihovníčku poprosil, či by mi mohla nájsť nejaké vedecké knihy o vzniku Mesiaca, o zrážke našej Zeme s inou planétou, po ktorej vlastne Mesiac vznikol a vďaka čomu je naša Zem „nahnutá” - tá mi na to len povedala, že takéto konšpiračné, fantastické teórie sú v inej polici a že ich isto nenájdem pri serióznych, vedeckých prácach, pri ktorých som práve stál. Avšak hneď v prvej „serióznej vedeckej knihe”, ktorú som otvoril, som našiel „doložený vedecký fakt o tom, že Mesiac vznikol zrážkou našej zeme a cudzej planéty”...

Tým som chcel len povedať, že je skutočne mnoho vecí a právd, ktoré majú človeku pomôcť, pochopiť svet okolo neho a hlavne jeho samotného. Avšak zavše sa nechá držať v tejto nevedomosti, lenivosti a slepote. Tak prajem a želám všetkým ľuďom, aby mali silu, otvoriť a nechať si otvorené oči - nie pre „konšpiračné teórie”, ale kvôli pravde, ktorú prišli nájsť na túto Zem.

Obrázok blogu

 Takže čo vlastne predstavuje tá zvláštna „postava”, symbol, podobenstvo... ?

Keď som rozpisoval ilustrácie pre „moju” Trilógiu, kde v tretej knihe píšem práve o týchto veciach - podobenstvu, o ktorom píšem aj vám teraz v týchto slovách... mal som už viac-menej jasno v tom, aké ilustrácie - čoho, použiť k jednotlivým častiam, ktoré som chcel vtedy uverejniť. Nevedel som však, aká ilustrácia by človeku najviac priblížila postavu “Matrexa”. Blúdil som mestom, v ktorom žijem (Bardejov) veriac, že mi niečo „napadne”. Avšak nenapadol ma žiadny obraz, o ktorom by som si bol istý, že ho chcem použiť pre túto knihu.

Bývam na námestí v podkroví starého domu hneď pri mestskej radnici oproti arkiéru („balkónu“), okolo ktorého som práve prechádzal, pozerajúc na všetky staré symboly, o ktorých som písal v predošlej knihe „Legendy starého mesta Bardejov”. Vedel som, že prvotný stavitelia tohto mesta boli Kelti a ďalší „noví Slovania”, ktorí tu prišli až niekedy v 4. storočí, takže som vedel, že oni túto víziu - podobenstvo tiež poznali. A práve, keď som sa už poberal k sebe, zahliadol som vo východnom rohu arkiéra symbol, ktorý som si vlastne nikdy poriadne nevšimol, možno preto, že chodím okolo príliš často. Je tam do kameňa vytesaný reliéf človeka, z ktorého vychádza veľký, mocný had - obtáča ho, škrtí a človek len z posledných síl drží ostré zuby v papuli netvora, ktorého víťazstvo je akoby len otázkou času. Táto „postava” – obraz - reliéf má tak mnoho zo znakov, presne tých, ktoré sa nachádzajú v starých artefaktoch, či učeniach a povestiach starých národov.

Veď ako inak, by ste aj vy samotní chceli, zobraziť lepšie túto „postavu” - celý tento „príbeh” a jeho znaky - Netvor, ktorý vychádza z nás samotných, obtáča nás, škrtí, ale mi sme len lenivo schytili jeho papuľu a začali s ním bojovať, až keď vyceril zuby, aby prehrýzol tepny v našom srdci.

Asi mi mnohí poviete – „blázon, ďalší z tých, čo v odhodenej plechovke vidí ufo...” Ak si však budete môcť skutočne obzrieť túto budovu lepšie, porozprávajte mi váš názor na ďalšie symboly, reliéfy vytesané v tomto dome. Nie je vari zvláštne, že stavitelia už v 15. storočí použili nie raz a isto nie náhodne symbol ľudského srdca, ktorý je dnes pripisovaný až dvadsiatemu storočiu, Pablovi Picasovi. /Štyri stáročia starý pomník srdca nad mlynmi, pod západnou bránou, ktorý vystavať tu dala Judita, čo ukazuje na mlyny./ Vari nie je zvláštne, že pri reliéfe ruží na plafóne arkiera, ktorý je jasný symbol templárov, že okolo vstupných vrát sa nachádzajú reliéfy troch opíc s rukami na očiach, ušiach, ústach - symbol, o ktorom vtedajší stavitelia nemohli mať ani potuchy?

 Zvláštne. Sprievodcovia, historici tohto mesta vravia o „ruži templárov”, že je to symbol mlčanlivosti, o opiciach v 15.storočí v strednej Európe radšej ani nehovoria. Rovnako ako ani o ďalších symboloch. Veľmi radi však každému návštevníkovi ukážu reliéf človeka s holým zadkom - čo k tomu dodať - každý sa venuje tomu, čomu sa rozumie…

 Zvláštny je tiež priepastný rozdiel vo výzdobe, vo vedomostiach ľudí toho istého mesta, ktorí vytvárali napríklad oltáre v Bazilike sv. Egídia, ktorí na rozdiel od staviteľov radnice nevedeli ani, ako vyzerá krajina blízkeho východu, keď do oltárov maľovali prvky našej krajiny a o vchode otočenom na juh ani nebudem rozprávať. Nuž, teda “Matrix” - Matrex - netvor, ktorý vychádza z nás samotných, škrtí nás a ničí všetko, čo je v nás, aby sme sa stali jeho súčasťou - tými ktorým vládne hmota...

Obrázok blogu

Ale vrátim sa ešte pokiaľ dovolíte, k celému tomuto posolstvu, či videniu, o ktorom vedeli od dávnych čias poslovia, svätí muži vo všetkých veľkých “národoch” - spoločenstvách na tejto zemi. Myslím, že každý, kto na dlhšiu dobu navštívil vraj vyspelé krajiny západu, ten určite na vlastnej koži pocítil skutočnosť Matrexu - spálená krajina, ľudia preplnený „farbami a názvami” s uduseným vedomím - spiaci, nevedia, nemôžu vidieť, že to všetko je len kyslý roztok zvyškov starých batérií, aby sa z ich životov, duší, „vedomia” stala len akási potrava hladom umierajúceho monštra - systému.

Toto je Matrex, v ktorom žijeme všetci, pretože tento systém alebo jeho klony už ovládli takmer všetky krajiny tejto planéty. Poslednou veľkou krajinou, kde ešte úplne nezvíťazil je Rusko - a preto sa v súčasnej dobe deje všetko to, o čom isto viete. Ako chuťovku si chce nechať „malých” rebelov ako je Tibet.

Klony tohto systému už takmer ovládli krajiny ako je Čína či India. A žiaľ, každý z vás kto má príležitosť vidieť život v tejto krajine - na Slovensku, po akýchsi stupňoch, hlavne po roku ´89, ten má určite v duši ten istý obraz, ktorý videli v dávnych dobách druidi, šamani a svätý muži vo svojich videniach - obraz rastúceho monštra, ktoré sa obtáča stále silnejšie a bližšie k nášmu koncu. /Hm - koľká odvaha – dnes sa nakrúcajú filmy o hlúposti komunizmu. O hlúposti systému, v ktorom žijeme dnes, ktorý nemá nič ani s kapitalizmom a ktorý zožiera všetko ľudské a dobré - o tom už tí „odvážni“ aktivisti, demokrati akosi mlčia.../

Pýtate sa, „čo by z toho systém, v ktorom žijeme mal, ak by nás doviedol k nášmu koncu?” Vravíte, „veď by prišiel o batériu”. Opäť veľmi správne. Len obtočiť a spútať posledné sily našich rúk, do ktorých ešte vôľa nášho srdca pramení. Aj na tom reliéfe na bardejovskej radnici je ľudstvo (človek) zobrazený vo chvíli, v ktorej sa monštrum približuje k jeho srdcu, lebo práve to ovládnuť musí, aby získal otroka. Otroka, tak je a lepšie slovo nenájdem. Bo otrokom je aj on sám. Veď vyrastá a žije len z našich hmotných túžob, žiadostí a Pánom je mu Ničota. –„Ničota.”- Spomínate si ešte na film „Nekonečný príbeh”? Pozrite sa na život okolo vás. Skutočne mi chcete povedať, že týchto dvoch temných pánov - ich pazúry a silnejúcu moc nevidíte na celej tejto zemi?

 Ničota. Vraj aké zvláštne a neurčité oslovenie, vlastne ničoho.

Hm, ničoho? A v čo teda podľa vás veria majitelia najväčších nadnárodných spoločností ako napríklad Monsanto, ktorí majú miliardy, avšak každú sekundu svojho života vkladajú len do toho, aby všetkých položili do temnoty, odkiaľ už nebude návratu? Načo je podľa vás všetka moc a bohatstvo pár ľuďom na tejto zemi, o ktorých vlastne nevie nikto nič, aj keď im patrí prevažná časť všetkých financií a samozrejme aj médií?

Pardon, kto z vás vlastne pozná skutočnú „vieru” týchto ľudí, ako aj napríklad skutočnú vieru „súčastných mocných židov”, teda tých, ktorí sa navonok hlásia k Judaizmu, avšak ich skutočná viera, ktorá sa odráža v ich skutkoch je - len krv a bolesť miliónov ľudí a všetkých Božích tvorov, len aby dotiahli celú Zem vždy do ďalšej temnoty - ďalšieho boja, aby sa mohli pokloniť svojmu pánovi – „Ničote”.

 Možno mi poviete – „Ide im len o zisk.” Prepáčte. Nemyslím si to. Všetky tie menšie či väčšie červy, ktorým ide len o peniaze, hmotu, moc - tí všetci sa klaňajú Matrexovi. Však Matrex, jak aj títo jeho služobníci, len slúžia ešte väčšiemu zlu – „Ničote”. A sú to práve „jej veľkňazi”, ktorí stoja skutočne za celými tými gigantickými spoločnosťami, ktoré ožobračujú, lámu celé krajiny, kontinenty - milióny ľudí. Sú to jej „veľkňazi“, ktorí stoja na čelách cirkví, náboženstiev, len aby udržali ľudí v svároch, bojoch, temnote. „Veľkňazi ničoty” už neraz zasadli do čiel najmocnejších štátov. Tak v minulosti vznikli vojny, ktoré kosili ľudí a lámali tak ľudstvo, aby klaňalo sa ničote.

 Dnes už aj iné zbrane v rukách pevne drží, ktorými môže lámať rod človeka. K statkom, peniazom, sláve, moci jej pribudla vypestovaná moc - lenivosti ľudských duší, malosti, neochoty bojovať za svoj vlastný hlas v svojom srdci - nežiť. Nuž k tomu pokrmu, čo svetu „nanútila” -človek žerie ako hladný pes, by z „Pána Tvorstva” urobila otroka. K tomu „pokrmu” už má dnes zlatý klinec – „médiá”. Veď pozri sa, jak ľahko „s noblesou” môžu národ, rasu, náboženstvo drviť. A ak sa predsa vzprieči temnote viac ľudí - pozri sa jak rýchlo vie davy „utíšiť” a na čelo si vavrín mierotvorcu vraziť - byť po vinných ostali len obete.

Obrázok blogu

Vravel som ti o symbole srdca, ktorý v strede mesta Bardejov dodnes leží. Snáď práve to je našou zbraňou najväčšou. Bo v srdci každého z nás je aj súčasť Toho, ktorý Ničotu na počiatku prekonal. Na južnom hrote toho domu rytier v stráži stojí. To je snáď odkaz pre nás všetkých - že Ten, kto v ochrane srdca stojí, Ten hodný je rytierom sa zvať, bo každý z tých mocnejší než Matrex je.

Adrián Sorger

Adrián Sorger

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ťažko sa mi komunikuje osobne a tak vám ponúkam moje slová aj formou blogu. Ako jediný zo štyroch som prežil ťažkú autonehodu, bol som dlho klinicky mŕtvy a tri mesiace v kóme. O svojich zážitkoch som napísal v troch knihách... je toho však oveľa viac, čo by som ešte chcel povedať. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu